Kis hazánkban nem csak a Balaton létezik, mint nyaralási célpont, hiszen rengeteg olyan hely van, ahol nyugodtan el tudunk tölteni néhány napot, akár egy egész hetet, főleg akkor, ha szeretünk a szabadban mászkálni, túrázni. Egy ilyen helyszínt szeretnék most bemutatni, ez pedig Esztergom és környéke, ahol a párommal ketten 3 napot töltöttünk el. Leírom most a tapasztalatinkat, hátha a beszámoló alapján másnak is megjön a kedve ehhez a pár napos kiránduláshoz.

Az utazásunkat május legvégére időzítettük, 3 napot és 2 éjszakát töltöttünk Esztergomban és környékén. Szállásunk a Bazilika alatt Panzióban volt, amely egy 4*-os panzió. Mi a csomagajánlataik közül a Wellness csomagot választottuk, amely tartalmaz 2 főnek 2 éjszakára szállást, mindkét reggel svédasztalos reggelit, ingyenes belépést a wellness részlegbe, és ingyenes parkolást is. Ez az ajánlat most a panzió weboldalán lefoglalva 34240 Ft lenne. A szállóról egyébként csak pozitív dolgokat tudunk elmondani. A személyzet nagyon kedves volt, mi egy udvarra néző szobát kaptunk a földszinten, ami szép tiszta volt, normál bútorokkal, klímával. A reggeli bőséges volt, a választékkal is meg voltunk elégedve. A wellness részleg is kulturált és jól felszerelt volt, választhattunk finn szauna, infraszauna, gőzkabin illetve jakuzzi közül.

1. nap

Az első nap miután megérkeztünk Esztergomba, és letettük az autót, először is felmentünk a Bazilikához. Miután megnéztük belülről a templomot, 700 Ft-ért jegyet váltottunk, és felmentünk a kupolakilátóba. Még a kupolakilátó előtt azonban megpihentünk a panorámaterem kávézójában, ahol 1-1 kávét elszürcsölgetve gyönyörködtünk a kilátásban. Ahogy felértünk a kupolakilátóba, természetesen hihetetlen panoráma tárult elénk, a lent fekvő várossal és a kanyargó Dunával.

Mire leértünk a végeláthatatlannak tűnő csigalépcsőn, már meg is éheztünk, így kerestünk gyorsan egy jónak tűnő éttermet. Végülis a panzióhoz közeli Kiscsülök Bisztró & Grill étteremben kötöttünk ki, ahol 2200 Ft/fő áron svédasztalos étkezésre volt lehetőség. A kínálat elég nagy volt, az ételek pedig finomak, így jól eltelve indultunk el az étteremből, hogy pár méterrel arrébb a panzióban átvegyük a szállást.

Egy kis felfrissülés után pedig nyakunkba vettük a várost, és megnéztük Esztergom legszebb látnivalóit. Majd már késő délután a Nagy Duna sétányon sétálva, rábukkantunk egy kedves kis bódéra, ahol remek fröccsöket árultak, így kapva az alkalmon gyorsan meg is ittunk egyet. A hely neve egyébként Easy Living -Fagylalt és Találkapont, a fröccsön kívül fagyit, paninit, üdítőt és sört is fogyaszthatunk itt. A fárasztó nap levezetéseképpen visszamentünk a szállásra, ahol gyorsan ki is próbáltuk, hogy mit tud az a wellness részleg.

2. nap

A második napon egy kicsit nagyobb fába vágtuk a fejszénket, ugyanis a reggeli után elindultunk Dobogókőre túrázni. Ahogy beértünk a nagy fizető parkolóba a Téry Ödön utca végén, leraktuk az autót, és gyalog indultunk az alig 200 méterre lévő Dobogókői kilátóhoz. Miután megcsodáltuk a panorámát, a sárga kör jelzést követve elindultunk a Thirring körúton, amely egy 2.9 km hosszú túraútvonal, és nagyjából 1.5-2 óra alatt teljesíthető.

[adinserter block=”1″]

Erdőben, keskeny ösvényeken visz az utunk le és fel, elhaladva a hatalmas vulkanikus eredetű sziklaformációk mellett. Véleményem szerint nem igényel nagyobb edzettséget, tapasztalatlanabb túrázók is teljesíthetik. Összesen 177 m-es szintemelkedést kell leküzdenünk, így vannak nehezebb, szuszogtató részek is a túra során.

A körút végén majdnem a kezdőponthoz visz vissza az utunk, mi azonban nem sétáltunk teljesen vissza a Dobogókői kilátóhoz, hanem tovább mentünk a kék körút jelzés mentén egészen a Rezső-kilátóig. Érdemes meglátogatni ezt a kilátót is, hiszen innen még jobban belátható a táj.

Ezután mi a kék kör jelzést követve kisétáltunk egészen az aszfaltos főútig, majd a fizetős parkoló felé gyalogolva egyszer csak arra lettünk figyelmesek, hogy az út mellett kisebb nagyobb üstökben, bográcsokban rotyognak olyan különböző finomságok, mint a halászlé, a gulyás, és különböző pörköltek. Hát nekünk sem kellett több, annyira guszta volt, hogy muszáj volt bemennünk, így a második nap a Platán Panzió és Étteremben ebédeltünk. Kipróbáltuk a gulyást, és a vaddisznópörköltet is, mindkettő isteni volt, és a kiszolgálásra sem lehetett panaszunk.

A finom ebéd után visszamentünk a nagy parkolóba az autónkért, ugyanis olyan jó meleg idő volt, hogy úgy döntöttünk kipróbáljuk az esztergomi Palatinus-tófürdőt. A napi belépőjegy igazán minimális volt, talán 500 Ft/fő. Ezért cserébe viszont egy kulturált strandot kaptunk egy gyönyörű környezetben fekvő tó partján szép zöld fűvel, szóval már a látvány is megérte. A strandra leérve már elég szeles volt az idő, így túl sokan nem is vendégeskedtek bent, de azért egyszer mégis csak megmártóztunk a vízben.

A rövid strandolás után visszatértünk a panzióba egy kis wellnessre, majd este elindultunk, hogy valahol egy finom vacsorát is elfogyaszthassunk. Ez azért egy május végi hétköznap este elég bajosnak bizonyult, de végül sikerült ráakadnunk a főtér melletti Rizzo Pizzéria és Étteremre, ahol ketten megettünk egy teljeskiőrlésű pizzát. Hát itt sem kellett csalódnunk, igazi olasz vékony tésztás pizzát kaptunk isteni szósszal és feltétekkel, és nem mellesleg nagyon finom volt a teljeskiőrlésű pizzatészta.

3. nap

A harmadik nap volt utolsó napunk, így a reggeli és a gyors pakolás után elhagytuk Esztergomot, és célba vettük Visegrádot. Miután beértünk a településre, a tourinform iroda mellett található hatalmas buszparkolóban parkoltunk le. Innen kezdtük a leírás szerinti 7.1 km-es 2.5 órás túrát, habár mi összesen 16 km-t tettünk meg aznap egy általunk használt mobilalkalmazás szerint, és mindennel együtt 5 órába beletelt, mire az autóhoz visszaértünk. Igazából a Kálvária lépcsőtől végig az Országos Kéktúra jelzést kellett követni a Fellegvárig.

[adinserter block=”1″]

Ahogy végre elértük a fellegvárat, egy kis szusszanás után már meg is váltottuk a belépőnket. A jegy 1400 Ft/fő volt panoptikum nélkül, aki viszont a panoptikumot is szeretné megnézni, annak 1700 Ft-ba kerül a teljes belépő. Arra talán szavak sincsenek, hogy milyen ámulatba ejtő fentről a kilátás. Mindenkinek javaslom, hogy egyszer látogasson el ide. Ha esetleg valaki nem akar, vagy nem tud gyalog feljutni a várhoz, az sem akadály, hiszen a bejárat mellett található egy nagy parkoló, ahová még buszok is fel tudnak jönni. A fő attrakció itt igazából a kilátás, de szerintem az megunhatatlan. Megtekinthetünk még 1-2 kisebb kiállítást is, de ezek valójában csak mellékesek a panorámához képest.

A fellegvárat elhagyva a visegrádi bobpálya felé vezetett az utunk. Mivel épp május végén jártunk erre, így természetesen lépten-nyomon kiránduló diákokba botlottunk, és hát délután 2-3 óra magasságában dugig volt a pálya. Éppen ezért úgy döntöttünk, hogy folytatjuk tovább a túrát, és miután befejeztük, autóval visszajövünk bobozni egy kicsit. Így is tettünk, következő állomásunk a környék legmagasabb csúcsán, a Nagy-Villámon található Zsitvay-kilátó volt. A belépő minimális volt, talán 400 Ft/fő. A kilátó tetejéről csodás kilátás nyílt a Visegrádi várra és környékére. Elértük tehát túránk legmagasabb pontját, innen már csak lefelé vezetett az út.

Ahogy haladtunk egyre lejjebb, egy jó idő múlva elértük a visegrádi alsó vár lakótornyát, a Salamon-tornyot, ezután pedig mentünk tovább a hangulatos macskaköves kis utcán, le egészen az aszfaltos útig. Egyszer csak elértük a Királyi Palotát, majd pár lépés és már az autónknál voltunk. Az időbe még bőven belefért, hogy visszamenjünk autóval a bobpályához, szerencsére már alig voltak, így tudtunk menni két kört közösen. Egy menetjegy ára 500 Ft/fő, ezzel a jeggyel egy kört mehet az ember, ami nagyjából 10 percig tart. Választhatunk nyári bob és alpesi bob közül. Fontos különbség, hogy a nyári bobot csak jóidőben lehet használni, az alpesi bobot bármikor, a nyári nincs a pályához rögzítve, így fokozott figyelemmel kell velük közlekedni, az alpesi viszont rögzítve van, illetve biztonsági öv is található rajta. Emellett pedig az alpesi bob két felnőtt számára is kényelmes, és háttámlával is rendelkezik. Mi nagyon élveztük, jó móka volt, úgyhogy érdemes kipróbálni.

A nap zárásaképpen megvacsoráztunk a Plintenburg étteremben, ahonnan szép kilátás nyílt a Dunára. Az ételekkel és a kiszolgálással is teljes mértékben meg voltunk elégedve, így jól lakottan indultunk útnak hazafelé, de előbb még útba ejtettük Zsámbékon a gyönyörű Premontrei kolostorromot is.

Így zajlott le tehát egy 3 napos élménydús kirándulás a Dunakanyar és Esztergom környékén. Remélem meghoztam a kedvet, hogy egy pár napos nyaraláshoz ezt a helyszínt válasszátok. Sőt, ha valaki szeret túrázni, kirándulni, akkor ez a térség milliónyi programlehetőséget rejt magában.

A legjobb divattipp: legyünk újra gyerekek!